اغلب روزنامه‌های بحرین و کویت به محض ورود هیأت رسانه‌ای ایران خواستار برگزاری کنفرانس خبری و مصاحبه با سخنگوی وزارت خارجه ایران ‌شدند.

بحرین - رسانه

در روزنامه الوسط نیز بعد از بازدید از این روزنامه، کنفرانس خبری با حضور هیأت رسانه‌ای ایران برگزار و گزارش آن نیز فردای آن روز در یک صفحه منتشر شد. سؤالاتی که در این کنفرانس خبری مطرح شد عمدتا پیرامون اجلاس امنیتی بحرین، اجلاس آینده مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بود. همچنین سؤالاتی در باره وضعیت جناح‌های سیاسی در ایران مطرح شد که نشان می‌داد رسانه‌های بحرین تحولات داخلی ایران را با حساسیت دنبال می‌کنند.

همچنین شبکه تلویزیونی العالم ایران در بحرین بینندگان فراوانی دارد و علاوه بر مردم این کشور، العالم توسط مسئولان سیاسی بحرین نیز به شدت رصد می‌شود و اغلب مسئولان بحرین و حتی کویت نسبت به روش انتشار اخبار در این شبکه ایرانی انتقاد داشتند. گفته می‌شود اخیرا وزیر بهداشت بحرین در بازدید از یک بیمارستان متوجه می‌شود که اکثر بخش‌ها تلویزیون العالم و شبکه‌های ایرانی را می‌بینند، لذا دستور می‌دهد تمام این شبکه‌ها ممنوع شده و تنها العربیه پخش شود.

با این وجود شبکه‌های ایرانی مانند العالم در میان شیعیان بحرین بیننده فراوانی دارد و مقامات بحرینی نیز مشتری پر و پا قرص این شبکه هستند. همچنین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی ساخت ایران در بحرین طرفداران زیادی دارد. اخیرا هم که شبکه‌ای از سوی صدا و سیما راه اندازی شده و فیلم و سریال‌های ایرانی را به زبان عربی پخش می‌کند که با استقبال گسترده‌ای در کشورهای عربی مواجه شده است.

روزنامه الایام

روزنامه الایام یکی از روزنامه‌های اصلی و قدیمی بحرین است که 7900 شماره از آن تاکنون منتشر شده است. این روزنامه اخیرا مجهز به چاپخانه بزرگی شده است و سایت اینترنتی فعالی نیز دارد. عیسی شایجی، سردبیر این روزنامه ضمن استقبال از هیأت رسانه‌ای ایران، اظهار امیدواری کرد که این سفر باعث گسترش روابط میان اصحاب رسانه دو کشور شود. وی گفت: رسانه‌های گروهی نقش مهمی در نزدیک کردن مردم دو کشور دارند و ما امیدواریم که روابط بین رسانه‌های دو کشور هر چه بیشتر تحکیم شود چرا که باعث تقویت منافع دو ملت خواهد بود.

به گفته وی، قبلا نیز الایام با روزنامه‌های ایران همکاری‌هایی را داشته اما این همکاری‌ها تداوم نیافته است. در این بازدید نمایندگان رسانه‌های ایران تمایل خود را برای تبادل خبر، گزارش، مقاله و محتوا با روزنامه‌ الایام اعلام کردند. نماینده روزنامه همشهری نیز ضمن معرفی توانمندی‌های این روزنامه، آمادگی این رسانه را برای همکاری متقابل با الایام اعلام کرد که مورد استقبال سردبیر الایام قرار گرفت. همچنین در این ملاقات پیشنهاد برگزاری کنفرانس رسانه‌های منطقه خلیج‌فارس در تهران مطرح شد که با استقبال طرف بحرینی مواجه شد.

کد خبر 122234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز